tas tas tas tas
loading...

Tuesday 23 September 2014

Remaja 19 tahun dirogol bergilir-gilir


KOTA BHARU - Tiga termasuk seorang remaja berusia 18 tahun mengaku tidak salah atas dakwaan merogol seorang perempuan di mahkamah sesyen, di sini, semalam.


Remaja berkenaan dan dua lagi rakannya, Amirul Ashraf Mohd Nor, 21 serta Zamri Hassan masing-masing didakwa secara berasingan di hadapan Hakim, Mohd Yusoff Yunus.

Mereka didakwa pada tuduhan merogol remaja berusia 19 tahun berkenaan di sebuah rumah di Jalan Kuala Besar, Kampung Che Latiff, di sini, pada jam 12 tengah malam hingga 1 petang, 9 September 2014.

Tuduhan turut menyebut, sebelum kesalahan dilakukan, mereka didakwa meletakkan mangsa dalam ketakutan dicederakan.

Dakwaan dibuat mengikut Seksyen 376(2)(b) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang lima tahun dan tidak lebih dari 30 tahun dan bolehlah juga dikenakan sebatan, namun pada prosiding itu, mereka mengaku tidak salah.

Pada prosiding itu, Timbalan Pendakwa Raya negeri, Ahmad Salam Yusof tidak menawarkan jaminan kepada kesemua tertuduh dan memohon penangguhan untuk mendapatkan laporan perubatan dan kimia.

Tertuduh-tertuduh yang diwakili peguam bela masing-masing bagaimanapun merayu supaya diberi ikat jamin sebelum Mohd Yusoff membenarkan remaja berkenaan dijamin RM10,000, manakala dua lagi rakannya, RM11,000. Kes bersambung 28 Oktober depan.

Jamin bersyarat tersebut terbatal jika tertuduh-tertuduh mengganggu mangsa dan saksi-saksi pendakwaan.
-SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...